Odpovědi na nejčastější otázky k ukončení provozu ZUNO

8.2.2017   |   KATEGORIE: Oznámení

Přinášíme odpovědi na vaše nejčastější otázky týkající se ukončení činnosti ZUNO.

Určitě už víte, že ZUNO se připravuje na ukončení provozu a převod aktivit do Raiffeisenbank a.s., která stejně jako ZUNO patří do finanční skupiny Raiffeisen Bank International AG.

A protože nám kladete hodně otázek ohledně celého procesu, sesumírovali jsme všechny odpovědi hezky přehledně na jedno místo.

Vyberte si téma, které vás zajímá:

 

Otázky týkající se účtů, karet, spoření a vkladů

Co se stane s mým účtem?

Všechny účty vedené v ZUNO budou uzavřeny. Hlídejte si prosím svůj e-mail, který máte v ZUNO registrovaný, a zprávy v online bankingu, kam vám pošleme výpověď rámcové smlouvy.

Přišla mi výpověď, jak mám postupovat?

Dnem doručení výpovědi do vašeho online bankingu začíná plynout dvouměsíční výpovědní doba, po jejímž skončení bude váš účet zrušen. 
Pokud máte na účtu nějaké peníze, převeďte si je prosím před koncem výpovědní doby na svůj nový účet.
Při nulovém zůstatku se nemusíte o nic starat.
Pokud je váš zůstatek záporný, vyrovnejte ho prosím před uplynutím výpovědní doby.

Přemýšlíte, kam svůj účet převedete? Klienti ZUNO mají možnost využít zvýhodněnou nabídku eKonta SMART od Raiffeisenbank. Při aktivním využívání (příchozí platby v celkové výši alespoň 15 000 Kč a 3 debetní transakce – platba kartou nebo odchozí platba) je eKonto SMART bez poplatku, všechny výběry z bankomatů v ČR jsou zdarma a úroková sazba na spořicím účtu je až 0,75 % ročně.
Jako klient ZUNO máte nárok na vedení účtu zdarma bez nutnosti plnění podmínky aktivního využívání po dobu prvních 6 měsíců.

Bude můj účet automaticky převeden do Raiffeisenbank?

Ne. Sami se rozhodnete, zda chcete využít nabídky Raiffeisenbank, nebo přenést svůj účet jinam. V obou případech je ale nutné o přenos požádat na pobočce vaší nové banky. Tento postup platí také pro KREDITKY, REZERVY a SPOŘENÍ.
Jediný produkt, který bude do Raiffeisenbank přenesen automaticky, jsou PŮJČKY.

Jak můžu účet zrušit?

Máte na výběr z několika způsobů:

1. Zprávou z online bankingu (sekce Nastavení a pomoc/Zprávy)

Na co ve zprávě nezapomenout?

  • Číslo účtu, na které vám máme poslat zbylé prostředky. Pokud už na účtu žádné peníze nemáte a neočekáváte nové platby, napište prosím, že číslo účtu si nepřejete zadávat.
  • Pokud máte u svého účtu nějaké aktivní služby, napište také, že souhlasíte s jejich zrušením. Pozor: KREDITKU a REZERVU je třeba vypovědět zvlášť.

2. E-mailem

Napište nám z e-mailové adresy, kterou máte v ZUNO registrovanou, že si přejete zrušit účet, a my vám zavoláme a vše s vámi vyřídíme. Mějte tedy prosím po ruce svůj mobil, který máte v ZUNO registrovaný.

3. Telefonicky

Zavolejte nám na 245 699 999 a ověřte se přes volbu 1 svým klientským číslem a PIN kódem do kontaktního centra. Náš asistent vám se zrušením účtu pomůže.

Jak si nastavíte PIN do kontaktního centra?

1. V online bankingu jděte do záložky Nastavení a pomoc/Přehled/Nastavení a změna hesel/Obnovit zapomenutý PIN do kontaktního centra tam potom klikněte na tlačítko „Resetovat PIN“ a následně „Získejte dočasné heslo SMS zprávou“.

2. Na váš mobil registrovaný v ZUNO vám pošleme SMS s kódem, který zadáte do připraveného políčka

3. V další SMS vám pošleme dočasný PIN, díky kterému si v online bankingu hned nastavíte nový. Klikněte na tlačítko „Pokračovat“

4. Do políčka Starý PIN do kontaktního centra zadejte svůj dočasný PIN a níže si zvolíte svůj nový PIN. Klikněte na tlačítko „Potvrdit“ a poté ještě jednou potvrďte změnu kódem, který vám přijde do SMS.

4. Poštou

Napište nám v dopise, že si přejete zrušit svůj účet. Nezapomeňte prosím na vaše identifikační údaje a vlastnoruční podpis.

Co je dobré vědět?

  • Výpovědní lhůta při zrušení účtu na žádost klienta je 30 dní. Během této doby můžete účet využívat na platby, ale už není možné otevírat nová SPOŘENÍ, vytvářet nové trvalé platby, inkasa, ani zadávat platby se splatností naplánovanou do budoucnosti.
  • Když zrušíte účet, zrušíte rovněž všechny jeho součásti (SPOŘENÍ, KARTU) a všechny služby (trvalé příkazy, inkasa atd.).
  • Pokud máte k účtu REZERVU nebo KREDITKU, je též potřeba požádat o jejich zrušení a následně splatit dlužnou částku před uplynutím výpovědní doby.
  • Pozor: KARTA i KREDITKA budou zrušeny ihned po přijetí vaší výpovědi.
  • Zrušení účtu je za 0 Kč.

Pokud jste na účtu v minusu nebo je blokován, bude to trochu komplikovanější rozchod, bližší informace vám poskytne naše kontaktní centrum.

Můj účet je zrušený. Jak mám postupovat, když na něm zůstaly nějaké peníze?

O svoje peníze určitě nepřijdete. Pokud už uplynula výpovědní doba a vy jste si nestihl/a převést peníze z účtu jinam, stačí vyplnit žádost o zaslání vašeho zůstatku na váš nový účet. Vše můžete zařídit na naší ZUNO ZÓNĚ nebo poštou. Pokud zvolíte doručení poštou, stáhněte si Žádost o převod zůstatku, vyplňte ji, nechte ověřit svůj podpis a pak nám ji pošlete na adresu ZUNO BANK AG, organizační složka, Hvězdova 1716/2b, 140 78 Praha 4.

Na účet mi chodí výplata. Neztratí se?

Nemusíte se bát, i během výpovědní doby můžete svůj účet používat pro přijímání nebo odesílání peněz. Aby ale nedošlo ke komplikacím po jejím skončení, požádejte prosím co nejdříve svého zaměstnavatele, aby vám výplatu začal posílat na účet v jiné bance.

Na účet mi chodí důchod, jak mám postupovat?

Podejte si prosím nejpozději do konce února 2017 žádost o jeho převod do jiné banky, případně na poštu.
Při změně vyplácení důchodu ČSSZ je potřeba počítat s tím, že je provedena zpravidla od 2., nejpozději 3. výplatního měsíce po datu doručení žádosti. Požádejte o ni tedy prosím opravdu co nejdříve, aby nedošlo ke zbytečným komplikacím při vyplácení vašeho důchodu.

Veškeré informace o převodu najdete na informačním letáku ČSSZ, případně na infolince Klientského centra ČSSZ +420 257 062 860.

Jak dlouho bude fungovat moje KARTA?

Pokud jste od ZUNO dostal/a výpověď účtu, vaše KARTA bude fungovat ještě 6 týdnů po započetí výpovědní doby. Potom bude deaktivovaná. Kartu prosím rozstřihněte a vyhoďte. 

Pokud ale o zrušení účtu žádáte sám/sama, bude vaše KARTA deaktivovaná hned na začátku výpovědní doby. Kartu prosím rozstřihněte a vyhoďte.

Co se stane s mými inkasy a trvalými příkazy?

Pokud jste od ZUNO dostal/a výpověď účtu, vaše inkasa a trvalé příkazy budou aktivní až do skončení dvouměsíční výpovědní doby.

Pokud ale o zrušení účtu požádáte sám/sama, budou vaše inkasa a trvalé příkazy zrušeny na začátku výpovědní doby.

V obou případech si prosím převeďte inkasa a trvalé příkazy na svůj nový účet a nezapomeňte o změně informovat příjemce plateb.

Jak si můžu uchovat historii transakcí, které byly vykonány prostřednictvím účtu v ZUNO?

Vše si můžete stáhnout přímo ze svého online bankingu. V záložce „ÚČET a SPOŘENÍ“ vyberte položku „Detaily účtu a přehled transakcí“ a tam klikněte na možnost „Vytvořit přehled transakcí“, kterou najdete vpravo nahoře. Vyberte si, jestli přehled chcete ve formátu PDF nebo XLS a uložte si ho do počítače.

Co se stane s účty v cizích měnách?

Zůstatky na účtech v jiných měnách než CZK převedeme během března na váš ÚČET nebo ÚČET PLUS vedený v CZK. Pokud se chcete vyhnout kurzovým ztrátám, přesuňte si prosím tyto peníze nejpozději do konce února do jiné banky na účet v dané měně. Abychom vám to usnadnili, neúčtujeme od 1. 2. 2017 poplatek za provedení SEPA platby.

Co se stane s mým SPOŘENÍM?

SPOŘENÍ bude stejně jako účet zrušeno po uplynutí výpovědní doby. Převeďte si z něj prosím svoje prostředky na účet v jiné bance.

Dokdy můžu používat AUTOPILOTA?

AUTOPILOT je vám k dispozici do konce února 2017.

Dokdy můžu využívat ochranu pojištění proti zneužití karet s ÚČTEM PLUS?

Pojištění proti zneužití platebních karet vás chrání do konce února 2017.

Rušíte několik služeb z balíku ÚČTU PLUS, není fér platit za něj poplatek.

Myslíme si to taky, a proto poplatek od 1. února 2017 neúčtujeme. Nemusíte se ale bát, pokud máte ÚČET PLUS, další služby jako jsou například zvýhodněné výběry z bankomatů nebo SMS PLUS vám zůstanou i nadále.

Jak se můžu dozvědět více o nabídce Raiffeisenbank?

Klienti ZUNO mají možnost využít zvýhodněnou nabídku eKonta SMART od Raiffeisenbank. Při aktivním využívání (příchozí platby v celkové výši alespoň 15 000 Kč a 3 debetní transakce – platba kartou nebo odchozí platba) je eKonto SMART bez poplatku, všechny výběry z bankomatů v ČR jsou zdarma a úroková sazba na spořicím účtu je až 0,75 % ročně.
Jako klient ZUNO máte nárok na vedení účtu zdarma bez nutnosti plnění podmínky aktivního využívání po dobu prvních 6 měsíců.
Pokud se chcete dozvědět více informací o možnosti otevření účtu nebo jiných produktů, nechte na sebe kontakt v tomto formuláři. Zástupce Raiffeisenbank vás bude následující pracovní den kontaktovat.

 

Otázky týkající se PŮJČEK

Co se stane s mojí PŮJČKOU?

Pokud máte v ZUNO PŮJČKU, nemusíte v tuto chvíli podnikat žádné kroky. Vaše PŮJČKA bude automaticky převedena do Raiffeisenbank. Všechny informace o převodu najdete v dopise, který vám v průběhu května 2017 přijde z Raiffeisenbank na vaši korespondenční adresu. Pokud dopis do konce května nedorazí, zavolejte prosím na NONSTOP zákaznickou linku Raiffeisenbank 800 900 900.

Kam budu po přesunu posílat splátky?

Na účet, jehož číslo obdržíte v dopise, který vám v průběhu května přijde od Raiffeisenbank.

Odkdy mám začít posílat splátky na nové číslo účtu?

Na nové číslo účtu začněte splátky hradit od 3. 6. 2017 (včetně).

Co se stane, když splátku omylem pošlu na starý účet v ZUNO?

V tom případě prosím zavolejte na NONSTOP zákaznickou linku Raiffeisenbank 800 900 900, tam vám poradí, jak postupovat. Abychom ale předešli nepříjemnostem, nastavte si prosím splácení PŮJČKY od 3. 6. 2017 (včetně) na nový účet. Jeho číslo vám pošleme dopisem v průběhu května.

Mění se něco v parametrech PŮJČKY?

Vaše PŮJČKA bude do Raiffeisenbank převedena se stejnými parametry (úrok, splátka, doba splatnosti, poplatky…), jaké budete mít v ZUNO ke dni přesunu úvěru. Změní se účet, na který budete posílat měsíční splátku. Jeho číslo vám pošleme dopisem v průběhu května.

Zůstanou mi splátkové prázdniny?

Ano, splátkové prázdniny budou do Raiffeisenbank převedeny tak, jak jste měl/a nastaveno v ZUNO.

Zůstane mi pojištění splácení?

Ano, pojištění splácení zůstává stejné, jaké jste měl/a nastaveno v ZUNO.

Kde zjistím informace o mojí PŮJČCE?

Do doby převodu vaší PŮJČKY najdete vše ve svém online bankingu, tak jako doposud. Jakmile dojde k jejímu převodu do Raiffeisenbank, všechny informace vám rádi sdělí na NONSTOP zákaznické lince Raiffeisenbank 800 900 900.

Mám pro převod PŮJČKY něco dělat?

Stačí, když od 3. 6. 2017 (včetně) začnete posílat splátky na číslo účtu, které vám přijde v dopise od Raiffeisenbank v průběhu května. Vše ostatní zajistíme my.

Co když nechci, aby byla moje PŮJČKA přenesena do Raiffeisenbank?

Svůj úvěr můžete refinancovat v jiné bance, nebo ho kdykoliv předčasně splatit.

Co mám dělat, když mám k převodu PŮJČKY další otázky?

Dokud vaše PŮJČKA nebude převedena do Raiffeisenbank, jsme tu pro vás 24/7, jako doposud. Zavolejte nám na 245 699 999, rádi vám vaše otázky zodpovíme.

 

Otázky týkající se KREDITEK

Co se stane s mojí KREDITKOU?

Všechny KREDITKY v ZUNO budou zrušeny. Hlídejte si prosím svůj e-mail, který máte v ZUNO registrovaný, nebo zprávy v online bankingu, kam vám pošleme výpověď Smlouvy o KREDITCE. Dnem jejího doručení do vašeho online bankingu začíná plynout dvouměsíční výpovědní doba. 

Kdy mi přijde výpověď KREDITKY?

Záleží na vašem zúčtovacím období.
Pokud ho máte k 10. dnu v měsíci, výpověď vám pošleme nejpozději 10. 3. 2017.
Pokud ho máte k 25. dnu v měsíci, výpověď očekávejte nejpozději 27. 3. 2017.

Dokdy můžu KREDITKU používat?

Z důvodu výpovědi smlouvy a nutnosti jejího vypořádání bude možnost čerpání Úvěrového limitu ukončena po uplynutí prvního měsíce výpovědní doby. Do tohoto momentu můžete KREDITKU používat.

Dokdy musím KREDITKU splatit?

KREDITKA je splatná v poslední den výpovědní lhůty. Zabezpečte prosím, aby nejpozději k tomuto datu byla dlužná částka uhrazena.

Co mám dělat, když nemám dostatek prostředků na splacení KREDITKY?

Svoji KREDITKU můžete refinancovat v jiné bance prostřednictvím úvěru.

Na KREDITCE mám i vlastní peníze. Co se s nimi stane?

Pokud máte na KREDITCE vlastní peněžní prostředky, převedeme vám je nejpozději den po skončení výpovědní doby na váš účet v ZUNO.

Mám zájem o kreditní kartu od Raiffeisenbank. Jak mám postupovat?

Pokud se chcete dozvědět více informací o možnosti získání kreditní karty v Raiffeisebank, nechte na sebe kontakt v tomto formuláři. Zástupce Raiffeisenbank vás bude následující pracovní den kontaktovat.

 

Otázky týkající se REZERV

Co se stane s mojí REZERVOU?

Všechny REZERVY v ZUNO budou zrušeny. Hlídejte si prosím svůj e-mail, který máte v ZUNO registrovaný, nebo zprávy v online bankingu, kam vám pošleme výpověď Smlouvy o REZERVĚ. Dnem jejího doručení do vašeho online bankingu začíná plynout dvouměsíční výpovědní doba. 

Dokdy můžu REZERVU používat?

Možnost čerpání REZRVY bude ukončena až poslední den výpovědní doby.

Dokdy musím REZERVU splatit?

REZERVA je splatná v poslední den výpovědní lhůty. Zabezpečte prosím, aby k tomuto datu byl na vašem účtu dostatek finančních prostředků na splacení vyčerpané REZERVY i jejího příslušenství

Co mám dělat, když nemám dostatek prostředků na splacení REZERVY?

Svoji REZERVU můžete refinancovat v jiné bance prostřednictvím úvěru.

Mám zájem o povolené přečerpání od Raiffeisenbank. Jak mám postupovat?

Pokud se chcete dozvědět více informací o možnosti získání povoleného přečerpání v Raiffeisebank, nechte na sebe kontakt v tomto formuláři . Zástupce Raiffeisenbank vás bude následující pracovní den kontaktovat.

 

Není tu opověď na vaši otázku nebo vám něco není jasné? Zavolejte nám na 245 699 999, jsme tu pro vás 24/7.

Komentáře