Home

Proč Češi mění banky

1.3.2016

Hlavními důvody pro změnu banky jsou vysoké poplatky, nevýhodné podmínky a špatný přístup ke klientovi. Vyplývá to z průzkumu agentury Focus pro banku Zuno.

Nové banky na českém trhu mají už přes dva miliony klientů, meziročně zaznamenaly pětinový nárůst. Češi je využívají stále častěji jako svoji primární banku, to znamená, že si k nim nechávají posílat výplaty nebo důchody. V nových bankách lidé často taky refinancují a využívají více mobilní bankovnictví, vyplývá z průzkumu.

Například na poplatcích jde ušetřit i tisíce korun ročně ve srovnání s obvyklými podmínkami v tradičním bankovním domě. Přesto ale stále velká část lidí setrvává v původní bance.

"I přes deklarované nespokojenosti s podmínkami v aktuální bance v ní zůstává velké množství klientů. Jako důvod uvádějí to, že nemají čas a nechce se jim banku měnit (18%), nebo to, že všechny banky jsou stejné (30%)," říká Martin Slosiarik z agentury Focus.

Špatné podmínky, to jsou zejména nevýhodné půjčky

Průzkumy ukazují, že mezi špatné podmínky patří i vysoké úrokové sazby u půjček. To je právě častý důvod odchodu do jiné banky. Až 52 % klientů, kteří si přenesou úvěr do Zuno, dostane při refinancování nejvýhodnější nabízenou sazbu.

Z interních dat Zuno vyplývá, že více než polovina klientů refinancuje v Zuno jeden úvěr, 21% konsolidovalo dva úvěry a 14,5 % lidí konsolidovalo až tři úvěry. Téměř 72 % refinancovaných úvěrů pochází z bank, zbylých 28 % z nebankovních společností. Průměrná doba splácení nové půjčky je pět let. Refinancování starých úvěrů tvoří v Zuno 28 % nově poskytnutých půjček.

„Hlavní motivací k přenesení úvěru je nejčastěji to, když si lidé spočítají celkovou možnou úsporu. Na druhém místě je to nová úroková sazba. Rozhoduje také výše poplatků a rychlost, s jakou se úvěr sjedná,“ upřesňuje produktový expert Zuno Peter Jandura.

Zpět
 

Kontakt pro média